Maker’s Red Box – KINCS Smart Family Nagydíj 2021 döntő résztvevője

Kategória: A jövő oktatása – modern oktatási technológiák a különböző generációk számára

Alapító neve: Fuchs Péterre
Alapítás éve: 2016
Honlap: https://makersredbox.com/hu/

Legyen az iskola az alkotás színtere! – A jövőre felkészítő, kerettörténetre épülő tananyagok digitális műhelyek számára

A Makerspace Kft. olyan alkotópedagógiai tananyagokat fejleszt, amelyek a tanulást és a tanítást újra pozitív élménnyé teszik. Kerettörténetekre épülő alkotópedagógiai módszertanuk nagy előnye, hogy motiválttá teszi a diákokat és rejtett módon fejleszt technikai és szociális készségeket.

Gyermekeink sikeres jövőjének egyik kulcsa a sikeres pályaválasztás, a készségek és képességek kihasználása és fejlesztése. Az oktatás és a munkaerőpiac közötti szakadék a világon mindenhol növekszik. A következő 25 évben a ma ismert munkakörök nagyjából fele el fog tűnni. Ma már a tinédzserek gondolatvilágával nem csak a nagyszülők, de már a szülők sem tudják tartani a lépést, így pályaorientációban sem tudnak úgy tanácsot adni, mint évtizedekkel korábban. A Maker’s Red Box pedagógiai program olyan kereteket és mankókat ad a pedagógusoknak, amivel képesek jelentősen megemelni a diákok motivációs szintjét.

Izgalmas kerettörténetekre, szerepjátékra épülő módszertanukkal és Maker’s Red Box nevű tananyagaikkal újra izgalmas és motiváló folyamattá teszik a tanulást. A gyerekek aktív alakítóivá válhatnak a környezetüknek azáltal, hogy valós és aktuális problémákon dolgozva megtanulnak tárgyakat tervezni, azokat digitális megmunkáló eszközök segítségével létrehozni, majd mikrokontrollerek segítségével azokba életet lehelni. Mindezt projekt környezetben, egymással együttműködve, életszerű munkahelyi folyamatokat szimulálva.

A tananyagok oktatási intézményeket és pedagógusokat segítenek hozzá ahhoz, hogy speciális tantermi keretek között piacképes tudást adjanak át diákjaiknak. A diákok projektkeretek között dolgozhatnak az izgalmas kihívásokat tartogató digitális közösségi alkotóműhelyben. Összetett tárgyakat hoznak létre 3D nyomtató, lézervágó és hagyományos szerszámok használatával, miközben megismerkednek a programozás, a robotika és az áramkörök alapjaival.