Kategória: Társadalmi és közösségi innovációk a családi kapcsolatokért
Alapító neve: Kovács Péter
Alapítás éve: 2007.
Honlap: https://hero.fehervar.hu/
Hősök márpedig léteznek! Szuperek és mindennapiak is. Itt az ideje, hogy megkeressük a hősök hősét.
A Covid-járvány okozta helyzet következtében az alapítók észrevették, hogy az emberek egyre jobban elkezdtek befelé fordulni. Szerettek volna változtatni ezen, kimozdítani az embereket a komfortzónájukból, hogy minél jobban megismerjék önmagukat, egymást és a városukat, miközben izgalmat, feladatot, küldetést visznek mindennapjaikba.
A Fehérvár Hero applikáció 2020 októberében különböző, Székesfehérváron teljesíthető feladatokra hívta a játékos kedvűeket, ezzel is erősítve a helyi közösséget. A játék lényege, hogy 60 napon át a játékosok egy applikáción keresztül minden nap reggel 7 órakor kapnak egy feladatot, amit aznap éjfélig kell teljesíteniük. A feladat lehet, hogy egy helyet kell felkeresniük, vagy egy elrejtett QR-kódot kell megtalálniuk, amit aztán az applikációval be kell olvasni stb. A regisztrált játékosok az appban igazolni tudják a hőstett elvégzését, melyekért pontokat kapnak.
Adott mennyiségű pontszám összegyűjtése után, az ún. „szintek” elérésével különféle jelvényt (badge), valamint garantált tárgynyereményeket kapnak. A legtöbb pontot összegyűjtött játékos lesz Fehérvár Hőse, és megnyeri a fődíjat! A regisztrált játékosok egymás hőstetteit szív kiosztással ismerhetik el. A „feed” mindig mutatja a felhasználók aktuális pontszámait, teljesített kihívásait és ranglista helyezését.
Céljuk a közösségteremtés, közösségépítés volt, melyet a számos pozitív visszaielzés, a büszkén hordott hero kitűző is igazolt. A játék a családokat is nagy mértékben összehozta, sokszor egy profil mögött ott álltak a gyerekek, az anya, az apa, és együtt próbálták kitalálni, hogy mi az aznapi megfejtés, hova kell eljutni, mit kell csinálni. A játék színtere Székesfehérvár volt, hősei pedig az ott élő emberek. Az alkotók következő évadokkal más helyszíneken is tervezik folytatni a játékot.